Колаген

Колаген

Какво представлява Коланенът?

Колагенът е основния протеин в съединителната тъкан на човешкото тяло, който поддържа организъм ни. Думата колаген произлиза от древногръцкото „ kolla ” което означава лепило и „gen” което в най общ смисъл e „производство”.

Къде се намира колагенът?

Колагенът се намира в костите, сухожилията, мускулите и кожата където образува скеле, което придава здравина и структура. Той присъства също и във всички гладки мускули, кръвоносни съдове, храносмилателния тракт, роговиците и във всички вътрешни органи поддържайки заедно клетките и тъканите. Колагенът също така е и основен компонент на косата, ноктите и зъбите. След редица изследвания учените нямат абсолютно никакво съмнение, че колагена играе изключително важна роля за осигуряването на еластичността и регенерацията на кожата,  плътността на костите, разтегливостта на сухожилията, здравината на ставните връзки и костно-ставните лигаменти.

Колагенът заема първа позиция в класацията на най-значимите елементи в нашия организъм, съставлява около 35% от белтъчините в тялото ни. Концентрацията му варира от 25% в черепните кости, 50% в хрущялите,  65% в роговицата на окото и до 80%  от  него се съдържа в дермата, която сама по себе си представлява средният кожен слой или същинската кожа.

Типове колаген

Съществуват минимум 28 вида колаген, но 90% от колагена в тялото се състоят от типове I, II и III.  

  • Колагенът от тип I се намира в най-голямо съдържание в кожата, сухожилията, съдовата лигатура, органите и костите. Структурата му е изключително здрава и резистентна на опън.
  • Колаген тип II се състои от 18 важни аминокиселини, които изграждат ставният хрущял, стъкловидното тяло и междупрешленните дискове, както и подобряват функцийте им. Това го прави изключително ценен за оптималното здравословното състояние на опорно-двигателната система.
  • Колаген тип III. Това е колаген от гранулационна тъкан и се образува бързо от млади фибробласти преди твърдият колаген тип I да се синтезира. Намира се също в стените на артериите, кожата, червата и матката , които често се среща заедно с тип I.

Дефицит на колаген

За наше голямо съжаление естествената способност на тялото да произвежда колаген и да поддържа хидратацията на клетките значително намалява след 25 годишна възраст. С възрастта естественото производство на колаген намалява – по данни на редица изследвания, след 25 годишна възраст производството му намалява с 1.5% на година, след 35 годишна възраст колагена се изчерпва с по-бързи темпове от тези на производството му, а над 50 годишна възраст  повече от половината ни наличен колаген е напълно изчерпан.

Липсата на колаген води до:

  • Изсушаване и чупене на косата, косопад, бръчки, лоша и увиснала кожа;
  • Болки в ставите, намалена костна и ставна подвижност, чупливост, деформация на костите и намалена плътност, студени ръце и крака;
  • Промени в еластичността на съдовата система, които се отразяват на кръвното налягане;
  • Загуба на калций, заболяване на венците;
  • Сухота в очите, потъмняване на лещата, очни заболявания;
  • Нарушена менструация, увисване на гърдите, хиперплазия на гърдите, импотентност при мъжете;
  • Загуба на енергия и мускулна маса.

Как работи?

В природата колагена се среща само при  бозайниците, но не и в растенията, макар че има и не малко производители на  “ растителен колаген”. Доказано е, че колагена който се възприема най-добре от човешкия организъм е хидролизиран телешки колаген.

Колагенът съдържа голям брой аминокиселини, които участват не само в синтеза на нов колаген, но също така и в централно нервните инхибиторни механизми в клетките на мозъка. Той подобрява еластичността и регенерира кожата, изгражда плътността на костите, разтегливостта на сухожилията и хрущяли, здравината на ставните връзки, заздравява костно-ставните лигаменти, помага при артритни и дегенеративни заболявания.

Структурата на колагена е такава, че той се явява почти готов "строителен материал" за ставите и сухожилията. Безспорно една от най-съществените роли на колагена е свързана със здравето на костите, тъй като те се състоят от 90% колаген. С годините костната плътност намалява и особено при жените възниква риск от остеопороза. Доказано е обаче, че при редовен прием на колаген може да се увеличи костната и минералната плътност, коститe да бъдат по-малко чупливи и да се стимулира дейността на остеобластите.

За доброто състояние на сухожилията, ставите и костите, и за запазване еластичността, и якостта на съединителната тъкан е необходим колаген. След редица изследвания е установено, че приема на колаген помага за намаляване на болката при остеоартрит и ревматоиден артрит, и също така води до натрупване на колаген в хрущялите. Помага да се стимулират обособените клетки в ставите, наречени хондроцити, за да се създаде извънклетъчната матрица. Доказано е, че колагена успокоява и възстановява храносмилателната система, като помага за регенерацията на лигавицата й, и плътните връзки на червата. Колагенът има положителен ефект при лечението на язви, гастрити и забързва двойно процеса на възстановяне на лигавицата.

Колагенът неутрализира възпалителните реакции, активира регенеративните процеси и ускорява зарастването на рани от травми и изгаряния.

Не на последно място приемът на колаген е свързан със запазване на еластичността и младежкия вид на кожата. Колагенът реално е съставен от аминокиселините glycine, proline, alanine & hydroxyproline, които помагат на кожата да забави процеса на стареене и контролирани изследвания потвърждават положителния ефект от него само след 8-12 седмици прием при доза от 5 до 10 грама на ден. Колагенът се грижи за еластичността на кожата, прави я да изглежда по-млада, по-хидратирана и по-гладка.

Медицински ползи

Повечето хора свързват приема на колаген директно с подобряването състоянието на кожата и ставите, но ефектите от приема му със сигурност надминават и най-смелите ви очаквания.  Обикновено си представяме приложението на колаген като хранителна добавка за болни стави или като компонент в крем за лице. Всъщност колаген се употребява в медицината често дори за терапии. Така например колагенът участва в приготвянето на специални плаки за офталмологията, за покриване на различни рани и сериозни изгаряния. По време на заздравяване на различните наранявания колагена привлича нови кожни клетки на мястото на раната, спомага за лечението и осигурява основа за растежа на нова тъкан.

Дози

Да не забравяме,че колагена е вид протеин и дневния му прием  е пряко свързан с активността на човек и съответно начинът му на живот. При хора със заседнал начин на живот, препоръчителния дневен прием на колаген трябва да бъде не по-малко от 6-7 грама, а за спортисти и индивиди с активен начин на живот дневния прием на колаген трябва да е 12-14 грама.

Коментари

Тази статия все още няма коментари

Остави коментар

КОСТИ И СТАВИ

КОСТИ И СТАВИ

Колаген

Колаген

Липсата на колаген води до изсушаване и чупене на косата, бръчки, увиснала кожа, болки в ставите, намалена костна и ставна подвижност. Липсата на колаген води до изсушаване и чупене на косата, бръчки, увиснала кожа, болки в ставите, намалена костна и ставна подвижност. 2019-09-19T07:52:47+03:00 Колаген

<h1 class="text-aligncenter"><span style="font-size: 18pt;">Какво представлява Коланенът?</span></h1> <p class="text-alignjustify"><span style="font-size: 12pt;">Колагенът е основния протеин в съединителната тъкан на човешкото тяло, който поддържа организъм ни. Думата колаген произлиза от древногръцкото &bdquo; kolla &rdquo; което означава лепило и &bdquo;gen&rdquo; което в най общ смисъл e &bdquo;производство&rdquo;.</span></p> <p class="text-alignjustify"><span style="font-size: 14pt;"><strong>Къде се намира колагенът?</strong></span></p> <p class="text-alignjustify"><span style="font-size: 12pt;"><a href="https://regento.bg/tags/kolagen">Колагенът</a> се намира в костите, сухожилията, мускулите и кожата където образува скеле, което придава здравина и структура. Той присъства също и във всички гладки мускули, кръвоносни съдове, храносмилателния тракт, роговиците и във всички вътрешни органи поддържайки заедно клетките и тъканите. Колагенът също така е и основен компонент на косата, ноктите и зъбите.&nbsp;След редица изследвания учените нямат абсолютно никакво съмнение, че колагена играе изключително важна роля за осигуряването на еластичността и регенерацията на кожата, &nbsp;плътността на костите, разтегливостта на сухожилията, здравината на ставните връзки и костно-ставните лигаменти.</span></p> <p class="text-alignjustify"><span style="font-size: 12pt;"><a href="https://regento.bg/tags/kolagen">Колагенът</a>&nbsp;заема първа позиция в класацията на най-значимите елементи в нашия организъм, съставлява около 35% от белтъчините в тялото ни. Концентрацията му варира от 25% в черепните кости, 50% в хрущялите, &nbsp;65% в роговицата на окото и до 80% &nbsp;от &nbsp;него се съдържа в дермата, която сама по себе си представлява средният кожен слой или същинската кожа.</span></p> <p class="text-alignjustify"><span style="font-size: 14pt;"><strong>Типове колаген</strong></span></p> <p class="text-alignjustify"><span style="font-size: 12pt;">Съществуват минимум 28 вида колаген, но 90% от колагена в тялото се състоят от типове I, II и III. &nbsp;</span></p> <ul class="text-alignjustify"> <li><span style="font-size: 12pt;"><a href="https://regento.bg/tags/kolagen">Колагенът от тип I</a> се намира в най-голямо съдържание в кожата, сухожилията, съдовата лигатура, органите и костите. Структурата му е изключително здрава и резистентна на опън.</span></li> <li><span style="font-size: 12pt;">Колаген тип II се състои от 18 важни аминокиселини, които изграждат ставният хрущял, стъкловидното тяло и междупрешленните дискове, както и подобряват функцийте им. Това го прави изключително ценен за оптималното здравословното състояние на опорно-двигателната система.</span></li> <li><span style="font-size: 12pt;">Колаген тип III. Това е колаген от гранулационна тъкан и се образува бързо от млади фибробласти преди твърдият колаген тип I да се синтезира. Намира се също в стените на артериите, кожата, червата и матката , които често се среща заедно с тип I.</span></li> </ul> <p class="text-alignjustify"><span style="font-size: 14pt;"><strong>Дефицит на колаген</strong></span></p> <p class="text-alignjustify"><span style="font-size: 12pt;">За наше голямо съжаление естествената способност на тялото да произвежда колаген и да поддържа хидратацията на клетките значително намалява след 25 годишна възраст. С възрастта естественото производство на колаген намалява &ndash; по данни на редица изследвания, след 25 годишна възраст производството му намалява с 1.5% на година, след 35 годишна възраст колагена се изчерпва с по-бързи темпове от тези на производството му, а над 50 годишна възраст&nbsp; повече от половината ни наличен колаген е напълно изчерпан.</span></p> <p class="text-alignjustify"><span style="font-size: 14pt;"><strong>Липсата на колаген води до:</strong></span></p> <ul class="text-alignjustify"> <li><span style="font-size: 12pt;">Изсушаване и чупене на косата, косопад, бръчки, лоша и увиснала кожа;</span></li> <li><span style="font-size: 12pt;">Болки в ставите, намалена костна и ставна подвижност, чупливост, деформация на костите и намалена плътност, студени ръце и крака;</span></li> <li><span style="font-size: 12pt;">Промени в еластичността на съдовата система, които се отразяват на кръвното налягане;</span></li> <li><span style="font-size: 12pt;">Загуба на калций, заболяване на венците;</span></li> <li><span style="font-size: 12pt;">Сухота в очите, потъмняване на лещата, очни заболявания;</span></li> <li><span style="font-size: 12pt;">Нарушена менструация, увисване на гърдите, хиперплазия на гърдите, импотентност при мъжете;</span></li> <li><span style="font-size: 12pt;">Загуба на енергия и мускулна маса.</span></li> </ul> <p class="text-alignjustify"><span style="font-size: 14pt;"><strong>Как работи?</strong></span></p> <p class="text-alignjustify"><span style="font-size: 12pt;">В природата колагена се среща само при&nbsp; бозайниците, но не и в растенията, макар че има и не малко производители на &nbsp;&ldquo; растителен колаген&rdquo;. Доказано е, че колагена който се възприема най-добре от човешкия организъм е хидролизиран телешки колаген.</span></p> <p class="text-alignjustify"><span style="font-size: 12pt;"><a href="https://regento.bg/tags/kolagen">Колагенът</a> съдържа голям брой аминокиселини, които участват не само в синтеза на нов колаген, но също така и в централно нервните инхибиторни механизми в клетките на мозъка. Той подобрява еластичността и регенерира кожата, изгражда плътността на костите, разтегливостта на сухожилията и хрущяли, здравината на ставните връзки, заздравява костно-ставните лигаменти, помага при артритни и дегенеративни заболявания.</span></p> <p class="text-alignjustify"><span style="font-size: 12pt;">Структурата на колагена е такава, че той се явява почти готов "строителен материал" за ставите и сухожилията. Безспорно една от най-съществените роли на колагена е свързана със здравето на костите, тъй като те се състоят от 90% колаген. С годините костната плътност намалява и особено при жените възниква риск от остеопороза. Доказано е обаче, че при редовен прием на колаген може да се увеличи костната и минералната плътност, коститe да бъдат по-малко чупливи и да се стимулира дейността на остеобластите.</span></p> <p class="text-alignjustify"><span style="font-size: 12pt;">За доброто състояние на сухожилията, ставите и костите, и за запазване еластичността, и якостта на съединителната тъкан е необходим&nbsp;колаген. След редица изследвания е установено, че приема на колаген помага за намаляване на болката при остеоартрит и ревматоиден артрит, и също така води до натрупване на колаген в хрущялите. Помага да се стимулират обособените клетки в ставите, наречени хондроцити, за да се създаде извънклетъчната матрица. Доказано е, че колагена успокоява и възстановява храносмилателната система, като помага за регенерацията на лигавицата й, и плътните връзки на червата. Колагенът има положителен ефект при лечението на язви, гастрити и забързва двойно процеса на възстановяне на лигавицата.</span></p> <p class="text-alignjustify"><span style="font-size: 12pt;"><a href="https://regento.bg/tags/kolagen">Колагенът</a> неутрализира възпалителните реакции, активира регенеративните процеси и ускорява зарастването на рани от травми и изгаряния.</span></p> <p class="text-alignjustify"><span style="font-size: 12pt;">Не на последно място приемът на колаген е свързан със запазване на еластичността и младежкия вид на кожата. Колагенът реално е съставен от аминокиселините glycine, proline, alanine &amp; hydroxyproline, които помагат на кожата да забави процеса на стареене и контролирани изследвания потвърждават положителния ефект от него само след 8-12 седмици прием при доза от 5 до 10 грама на ден. Колагенът се грижи за еластичността на кожата, прави я да изглежда по-млада, по-хидратирана и по-гладка.</span></p> <p class="text-alignjustify"><span style="font-size: 14pt;"><strong>Медицински ползи</strong></span></p> <p class="text-alignjustify"><span style="font-size: 12pt;">Повечето хора свързват приема на колаген директно с подобряването състоянието на кожата и ставите, но ефектите от приема му със сигурност надминават и най-смелите ви очаквания.&nbsp; Обикновено си представяме&nbsp;приложението на колаген като хранителна добавка за болни стави или като компонент в крем за лице. Всъщност колаген се употребява в медицината често дори за терапии. Така например колагенът участва в приготвянето на специални плаки за офталмологията, за покриване на различни рани и сериозни изгаряния. По време на заздравяване на различните наранявания колагена привлича нови кожни клетки на мястото на раната, спомага за лечението и осигурява основа за растежа на нова тъкан.</span></p> <p class="text-alignjustify"><span style="font-size: 14pt;"><strong>Дози</strong></span></p> <p class="text-alignjustify"><span style="font-size: 12pt;">Да не забравяме,че колагена е вид протеин и дневния му прием&nbsp; е пряко свързан с активността на човек и съответно начинът му на живот. При хора със заседнал начин на живот, препоръчителния дневен прием на колаген трябва да бъде не по-малко от 6-7 грама, а за спортисти и индивиди с активен начин на живот дневния прием на колаген трябва да е 12-14 грама.</span></p>

, , , , , , ,
Сравнение на продукти
Нашият онлайн магазин използва така наречените „Бисквитки“ Научете повече за нашата политика за поверителност и нашата политика за Бисквитки