Колагенът: извора на младостта

Колагенът: извора на младостта

Колагенът: извора на младостта

Чували сте го от здравни експерти, гурута на красотата и вероятно дори от най-добрия ви приятел. За колагена се говори все повече и повече, той  се среща в  състава на кремове и козметика, а също и във фармацията под формата на хранителна добавка.

Колагенът е протеина, който е с най-голямо съдържание в човешкото тяло, той се намира в мускулите, кожата, кръвта, костите, хрущялите и ставните връзки. Все повече хора си набавят допълнително от този жизненоважен протеин по няколко причини:

  • основен градивен елемент в тялото;
  • насърчава еластичността на кожата;
  • поддържа костите и мускулите ви;
  • защитава вашите органи;
  • структурира ставите и сухожилията.

Добрата новина е, че тялото ви произвежда редовно колаген. Но за съжаление с нарастване на възрастта производството му драстично се забавя.

Някои навици в начина ни на живот водят до забавяне на производството на колаген като излагане на слънце, пушене и неправилно хранене.

Някои здравословни състояния могат също да нарушат производството на колагена. Без този важен градивен елемент можете да започнете да виждате бръчки и увиснала кожа, или дори да усетите болки в ставите.

Основни ползи в допълнителния прием на колагена:

1.Облекчава болките в ставите.

Тъй като хрущялът отслабва и се разрушава с възрастта, може да започнете да усещате скованост и болки в ставите. Възможно е увеличаването на приема на колаген да намали болката в ставите и да облекчи симптомите на артрит.

В научно проучване, участниците приемали чист колаген в продължение на 90 дни. Резултатите показват, че симптомите на остеоартрит са намалели с 40%. В друго проучване с прием на колагенова добавка, участниците с тежък ревматоиден артрит почувствали облекчение при подути и болезнени стави, а 4 от 60 участници е настъпила пълна ремисия. Тази добавка е неденатурирана, което означава, че аминокиселините не се разграждат в резултат на обработка и излагане на висока температура.

2.Забавя стареенето на кожата

Едно от най-известните предимства на колагена е способността му да поддържа блестяща и жизнена кожата. Този незаменим протеин осигурява еластичността `и, помагайки `и да изглежда по-млада и здрава.

Но с напредването на възрастта и намаляването на производството на колаген, могат да се появят фини линии, хлабава кожа и сухота. И така, какво се случва, ако увеличите приема на колаген с добавки?

Проучване, публикувано през 2014 г., произволно избира 90 жени на възраст от 35 до 55 години, които приемат добавка хидролизиран колаген. Останалата част от групата приема плацебо. Жените, които приемат колаген, показват подобрение в еластичността на кожата в рамките на четири седмици. Същият производител провежда и друго проучване през 2014 г. със същата добавка, която значително намалява бръчките само след осем седмици.

3.Помага за изграждане на мускули и изгаряне на мазнини.

Колагенът е основен компонент на мускулната тъкан, така че не бива да ни изненадва, че има голямо влияние, когато става въпрос за изграждане на мускулна маса. Освен това, колагенът съдържа и концентрирано количество глицин, аминокиселина, участваща в синтеза на креатин. Те са основен източник на енергия, необходима на мускулите за тренировка.

И така, какво се случва, когато добавите колаген към вашата рутинна тренировка?

Едно проучване през 2015 г. на Trusted Source, разглежда колагеновите добавки при 53 възрастни мъже със саркопения, състояние, при което губите мускулна маса поради стареене. След 12 седмици, тези, които приемали добавката колаген заедно с тренировка са повишили загубата на мазнини и увеличили мускулната си сила, за разлика от групата на плацебо. 

4.Борба с целулит и стрии

Освен че поддържа кожата ви здрава и сияйна, колагенът може също да спомогне за справяне с упорития целулит и стриите. Целулитът е често срещан проблем - около 80 до 90% от жените го имат. Това е естествена част от стареенето на кожата. Целулитът се появява в резултат на взаимодействие на съединетелната тъкан в дермалния слой на кожата и слоя мазнини намикращи се под него. Мастните натрупвания притискат и изкривяват съединителната тъкан,което кара влакнестите тъканни корди да се свиват или скъсяват.Това води до видимите деформации на кожата, които наричаме целулит.

Друго проучване било спонсорирано през 2015 г. от производители на колаген, за да видят как той ще се справи с целулита. Случайно са избрани 105 жени на възраст от 24 до 50 години, за да приемат колагенни пептиди в продължение на шест месеца. Тези, които са го приемали, показват видимо подобрение в структурата на кожата.

5.Може да подобри здравето на храносмилателната система

Колагенът се съдържа в съединителната тъкан на червата и подпомога и укрепва защитната обвивка на храносмилателния ви тракт. Това е изклчително важно, тъй като промените в бариерната функция на червата, известни също като синдром на раздразнените черва, могат да позволят на частиците да преминат в кръвния поток. Това може да доведе до възпаление.

Всъщност по-старо проучване от 2003 г. разглежда 170 човека с възпалително заболяване на червата и открива, че е по-вероятно те да имат по-ниски нива на серумния колаген.

Така че сегашната теория е, че чрез увеличаване на приема на колаген, можете да помогнете за изграждането на тъканите, които образуват стомашно-чревния тракт и подобряват здравето на червата.

6. За по-здрави нокти и коса

Въпреки че растежът на косата и ноктите може да изглежда загадъчен, това не е сложен процес. Ноктите ви растат от малък джоб под кожата, наречен матрикс, който постоянно прави нови кератинови клетки. Новите клетки опаковат заедно старите клетки, където те се втвърдяват и изтласкват през кожата. След като видите ноктите си, тези клетки вече не са живи, поради което рязането на ноктите е безболезнено.

Косата ви расте по подобен начин, започвайки от малък джоб под кожата, наречен фоликул. Той започва да расте от група протеинови клетки, наречени корен. Кръвоносните съдове в скалпа подхранват корена, създавайки повече кератинови клетки, което прави растежа на косата. След това косъма се избутва нагоре през кожата. Подобно на вашите нокти, клетките умират преди да достигнат повърхността на кожата, поради което подстригването на косата не боли.

Колагенът е от съществено значение за производството на кератин, така че когато нивата на колаген спаднат, ноктите и косата ви не са толкова силни и здрави. Освен това, проучванията показват, че недостатъчните нива на колаген в близост до стволови клетки на космения фоликул са свързани с загубата на коса, показвайки колко жизненоважни са нивата на колаген за здравето на косата и ноктите.

Намаляването на нивата на колаген има голямо влияние върху здравето и издръжливостта на косата и ноктите. За щастие, колагенониге добавки могат да допълнят колагеновите нива в тялото ви, засилват силата и здравето на косата и ноктите. Колагенът също помага на тялото да произвежда кератин по-ефективно, и тъй като косата и ноктите са направени предимно от кератин, това означава, че ноктите и косата са по-здрави. Освен това, ноктовия матрикс и космените фоликули изискват здрав приток на кръв за създаване на нови клетки, и тъй като колагенът подпомага кръвообращението в тялото ви, подобрените нива на колаген помагат за поддържането на здрави и продуктивни фоликули и нокти.

Ето няколко лесни начини за увеличаване на приема на колаген:

1.Експериментирайте с костен бульон

Костният бульон се прави след продължително варене на кости, за да се извлече вкусът и полезните хранителни вещества. Не само, че е отличен източник на колаген, но също така е вкусно и лесно да се добави към вашата диета, като се използва за приготвяне на супи и яхнии, пълнозърнести храни като ориз и киноа.

2.Допълнение с колагенови пептиди

Колагеновите пептиди са друга лесна опция за получаване на фиксацията на тази важна форма на протеин. Повечето марки продават хидролизирани колагенови пептиди, което означава, че аминокиселините в колагена са разбити, така че по-лесно се усвояват. Доза колаген може да се добави и към шейкове, горещи напитки или печени изделия, за да осигурим допълнителен протеин за деня.

Какво казва науката за колагена?

Дали приемът на допълнителни колагенови добавки ще ви помогне да се справите с вашите заболявания, зависи от вашето индивидуално състояние и начин на живот. Изследванията препоръчват колагенови добавки за възрастни хора и хора с артрит.

Има и много естествени начини да си набавите дневната доза от колагена. Ако искате да консумирате колаген по естествен начин, консумирайте добре балансирана, високо протеинова диета, която включва животински продукти. Колагенът се съдържа в говеждо, пиле, риба и яйчен белтък.

Коментари

Тази статия все още няма коментари

Остави коментар

АНТИЕЙДЖИНГ

АНТИЕЙДЖИНГ

Колагенът: извора на младостта

Колагенът: извора на младостта

Колагенът е протеина, който е с най-голямо съдържание в човешкото тяло, той се намира в мускулите, кожата, кръвта, костите, хрущялите и ставните връзки. Колагенът е протеина, който е с най-голямо съдържание в човешкото тяло, той се намира в мускулите, кожата, кръвта, костите, хрущялите и ставните връзки. 2019-09-19T07:41:07+03:00 Колагенът: извора на младостта

<h1 class="text-aligncenter"><span style="font-size: 18pt;">Колагенът: извора на младостта</span></h1> <p class="text-alignjustify">Чували сте го от здравни експерти, гурута на красотата и вероятно дори от най-добрия ви приятел. За колагена се говори все повече и повече,&nbsp;той &nbsp;се среща в &nbsp;състава на кремове и козметика, а също и във фармацията под формата на хранителна добавка.</p> <p class="text-alignjustify">Колагенът е протеина,&nbsp;който е с най-голямо съдържание в човешкото тяло, той се намира в мускулите, кожата, кръвта, костите, хрущялите и ставните връзки. Все повече хора си набавят допълнително от този жизненоважен протеин по няколко причини:</p> <ul class="text-alignjustify"> <li>основен градивен елемент в тялото;</li> <li>насърчава еластичността на кожата;</li> <li>поддържа костите и мускулите ви;</li> <li>защитава вашите органи;</li> <li>структурира ставите и сухожилията.</li> </ul> <p class="text-alignjustify">Добрата новина е, че тялото ви произвежда редовно колаген. Но за съжаление с нарастване на възрастта производството му драстично се забавя.</p> <p class="text-alignjustify">Някои навици в начина ни на живот водят до забавяне на производството на колаген&nbsp;като излагане на слънце,&nbsp;пушене и неправилно хранене.</p> <p class="text-alignjustify">Някои здравословни състояния могат също да нарушат производството на колагена. Без този важен градивен елемент можете да започнете да виждате бръчки и увиснала кожа, или дори да усетите болки в ставите.</p> <p class="text-alignjustify"><span style="font-size: 12pt;"><strong>Основни ползи в допълнителния прием на колагена:</strong></span></p> <p class="text-alignjustify"><strong>1.Облекчава болките в ставите.</strong></p> <p class="text-alignjustify">Тъй като хрущялът отслабва и се разрушава с възрастта, може да започнете да усещате скованост и болки в ставите. Възможно е увеличаването на приема на колаген да намали болката в ставите и да облекчи симптомите на артрит.</p> <p class="text-alignjustify">В научно проучване, участниците приемали чист колаген в продължение на 90 дни. Резултатите показват, че симптомите на остеоартрит са намалели с 40%.&nbsp;В друго проучване с прием на колагенова добавка,&nbsp;участниците с тежък ревматоиден артрит почувствали облекчение при подути и болезнени стави, а 4 от 60 участници е настъпила пълна ремисия. Тази добавка е неденатурирана, което означава, че аминокиселините не се разграждат в резултат на обработка и излагане на висока температура.</p> <p class="text-alignjustify"><strong>2.Забавя стареенето на кожата</strong></p> <p class="text-alignjustify">Едно от най-известните предимства на колагена е способността му да поддържа блестяща&nbsp;и жизнена кожата. Този незаменим протеин осигурява еластичността `и, помагайки `и&nbsp;да изглежда по-млада и здрава.</p> <p class="text-alignjustify">Но с напредването на възрастта и намаляването на производството на колаген, могат да се появят фини линии, хлабава кожа и сухота. И така, какво се случва, ако увеличите приема на колаген с добавки?</p> <p class="text-alignjustify">Проучване, публикувано през 2014 г., произволно избира 90 жени на възраст от 35 до 55 години, които приемат добавка хидролизиран колаген. Останалата част от групата приема плацебо. Жените, които приемат колаген, показват подобрение в еластичността на кожата в рамките на четири седмици.&nbsp;Същият производител провежда и друго проучване през 2014 г. със същата добавка, която значително намалява бръчките само&nbsp;след&nbsp;осем седмици.</p> <p class="text-alignjustify"><strong>3.Помага за изграждане на мускули и изгаряне на мазнини.</strong></p> <p class="text-alignjustify">Колагенът е основен компонент на мускулната тъкан, така че не бива да ни изненадва, че има голямо влияние, когато става въпрос за изграждане на мускулна маса. Освен това, колагенът съдържа и концентрирано количество глицин, аминокиселина, участваща в синтеза на креатин.&nbsp;Те са основен източник на енергия,&nbsp;необходима на мускулите за тренировка.</p> <p class="text-alignjustify">И така, какво се случва, когато добавите колаген към вашата рутинна тренировка?</p> <p class="text-alignjustify">Едно&nbsp;проучване през 2015 г. на Trusted Source,&nbsp;разглежда колагеновите добавки при 53 възрастни мъже със саркопения, състояние, при което губите мускулна маса поради стареене. След 12 седмици, тези, които приемали&nbsp;добавката колаген&nbsp;заедно с тренировка са&nbsp;повишили&nbsp;загубата на мазнини и увеличили мускулната&nbsp;си&nbsp;сила,&nbsp;за разлика от групата на плацебо.&nbsp;</p> <p class="text-alignjustify"><strong>4.Борба с целулит и стрии</strong></p> <p class="text-alignjustify">Освен че поддържа кожата ви здрава и сияйна, колагенът може също да спомогне за справяне с упорития целулит и стриите.&nbsp;Целулитът е често срещан проблем - около 80 до 90% от жените го имат. Това е естествена част от стареенето на кожата. Целулитът се появява в резултат на взаимодействие на съединетелната тъкан в дермалния слой на кожата и слоя мазнини намикращи се под него.&nbsp;Мастните натрупвания притискат и изкривяват съединителната тъкан,което кара влакнестите тъканни корди да се свиват или скъсяват.Това води до видимите деформации на кожата,&nbsp;които наричаме целулит.</p> <p class="text-alignjustify">Друго проучване било&nbsp;спонсорирано през 2015 г. от производители на колаген, за да видят как той ще се справи с целулита. Случайно са избрани 105 жени на възраст от 24 до 50 години, за да приемат колагенни пептиди в продължение на шест месеца. Тези, които са го приемали, показват видимо подобрение в структурата на кожата.</p> <p class="text-alignjustify"><strong>5.Може да подобри здравето на храносмилателната система</strong></p> <p class="text-alignjustify">Колагенът се съдържа в съединителната тъкан на червата и подпомога и укрепва защитната обвивка на храносмилателния ви тракт. Това е изклчително важно, тъй като промените в бариерната функция на червата, известни също като синдром на раздразнените черва, могат да позволят на частиците да преминат в кръвния поток. Това може да доведе до възпаление.</p> <p class="text-alignjustify">Всъщност по-старо проучване от 2003 г. разглежда 170 човека с възпалително заболяване на червата и открива, че е по-вероятно те да имат по-ниски нива на серумния колаген.</p> <p class="text-alignjustify">Така че сегашната теория е, че чрез увеличаване на приема на колаген, можете да помогнете за изграждането на тъканите, които образуват стомашно-чревния тракт и подобряват здравето на червата.</p> <p class="text-alignjustify"><strong>6. За по-здрави нокти и коса</strong></p> <p class="text-alignjustify">Въпреки че растежът на косата и ноктите може да изглежда загадъчен, това не е сложен процес. Ноктите ви растат от малък джоб под кожата, наречен матрикс, който постоянно прави нови кератинови клетки. Новите клетки опаковат заедно старите клетки, където те се втвърдяват и изтласкват през кожата. След като видите ноктите си, тези клетки вече не са живи, поради което рязането на ноктите е безболезнено.<br /><br />Косата ви расте по подобен начин, започвайки от малък джоб под&nbsp;кожата, наречен фоликул. Той започва да расте от група протеинови клетки, наречени корен. Кръвоносните съдове в скалпа подхранват корена, създавайки повече кератинови клетки, което прави растежа на косата. След това косъма се&nbsp;избутва нагоре през кожата. Подобно на вашите нокти, клетките умират преди да достигнат повърхността на кожата, поради което подстригването на косата не боли.<br /><br />Колагенът е от съществено значение за производството на кератин, така че когато нивата на колаген спаднат, ноктите и косата ви не са толкова силни&nbsp;и здрави. Освен това, проучванията показват, че недостатъчните нива на колаген в близост до стволови клетки на космения фоликул са свързани с загубата на коса, показвайки колко жизненоважни са нивата на колаген за здравето на косата и ноктите.<br /><br />Намаляването на нивата на колаген има голямо влияние върху здравето и издръжливостта на косата и ноктите. За щастие, колагенониге&nbsp;добавки могат да допълнят колагеновите&nbsp;нива в тялото ви, засилват силата и здравето на косата и ноктите. Колагенът също помага на тялото да произвежда кератин по-ефективно,&nbsp;и тъй като косата и ноктите са направени предимно от кератин, това означава, че ноктите и косата са по-здрави. Освен това, ноктовия матрикс&nbsp;и космените фоликули изискват здрав приток на кръв за създаване на нови клетки, и тъй като колагенът подпомага кръвообращението в тялото ви, подобрените нива на колаген помагат за поддържането на здрави и продуктивни фоликули и нокти.</p> <p class="text-alignjustify"><span style="font-size: 12pt;"><strong>Ето няколко лесни начини за увеличаване на приема на колаген:</strong></span></p> <p class="text-alignjustify"><strong>1.Експериментирайте с костен бульон</strong></p> <p class="text-alignjustify">Костният бульон се прави след продължително варене на кости, за да се извлече вкусът и полезните хранителни вещества. Не само, че е отличен източник на колаген, но също така е вкусно и лесно да се добави към вашата диета, като се използва за приготвяне на супи и яхнии, пълнозърнести храни като ориз и киноа.</p> <p class="text-alignjustify"><strong>2.Допълнение с колагенови пептиди</strong></p> <p class="text-alignjustify">Колагеновите пептиди са друга лесна опция за получаване на фиксацията на тази важна форма на протеин. Повечето марки продават хидролизирани колагенови пептиди, което означава, че аминокиселините в колагена са разбити, така че по-лесно се усвояват.&nbsp;Доза колаген може да се добави и към шейкове, горещи напитки или печени изделия, за да осигурим допълнителен протеин за деня.</p> <p class="text-alignjustify"><span style="font-size: 12pt;"><strong>Какво казва науката за колагена?</strong></span></p> <p class="text-alignjustify">Дали приемът на допълнителни колагенови добавки ще ви помогне да се справите с вашите заболявания, зависи от вашето индивидуално състояние и начин на живот. Изследванията препоръчват колагенови добавки за възрастни хора и хора с артрит.</p> <p class="text-alignjustify">Има и много естествени начини да си набавите дневната доза от колагена. Ако искате да консумирате колаген по естествен начин, консумирайте добре балансирана, високо протеинова диета, която включва животински продукти. Колагенът се съдържа в говеждо, пиле, риба и яйчен белтък.</p>

, , , , , , , , , , , , ,
Сравнение на продукти
Нашият онлайн магазин използва така наречените „Бисквитки“ Научете повече за нашата политика за поверителност и нашата политика за Бисквитки