L-лизин и L-аргинин могат да стимулират освобождаването на растежен хормон

L-лизин и L-аргинин могат да стимулират освобождаването на растежен хормон

Лизин и Аргинин могат да стимулират освобождаването на растежен хормон

L-лизин (или лизин) е аминокиселина и е важна за правилния растеж и възстановяването на тъканите. Той също така играе съществена роля в производството на карнитин (хранителен източник, отговорен за превръщането на мастните киселини в енергия). Повечето хора получават достатъчно лизин в диетата си, въпреки че атлетите може да се нуждаят от допълнителен прием.

Диетични източници

Храни, богати на протеин, са добри източници на лизин:

  • червено месо,
  • свинско и птиче месо,
  • сирене,
  • яйца,
  • соя,
  • семена от сминдух,
  • някои риби

Дозировка

Дозирането не е достатъчно проучено, но полезни клинични ефекти се наблюдават в дози от 100 mg до 4 g дневно. По-високи дози могат също да бъдат полезни и токсичност не е докладвана в дози до 8 g на ден.

Препоръчителната дневна доза за възраастни е 12 mg / kg на ден.

Ползи от лизин при упражнения

Лизин се среща в изобилие в скелетните мускули. Той играе важна роля в изграждането и поддържането на скелетната мускулна тъкан, като същевременно намалява скоростта на разграждане на протеините в организма.

Мускулна маса

Мускулната маса се определя от синтеза и разграждането на протеините. Лизинът се счита за съществен при порастването при бозайниците. Направено е изследване с животни. Животни хранени с ниско съдържание на лизин растат по-бавно от тези, хранени със стандартни диети. След промяна на диетата с достатъчно количество на лизин в храната, нивата на хормоните се променят, което води до повишен синтез на протеини и потискане на разграждането на белтъците на скелетните мускули. Други изследвания върху животни - плъхове, показват също, че оралното прием на лизин потиска скоростта на разграждане на мускулния протеин.

Лизин и аргинин

Направени са 4 изследвания при 16 млади здрави мъже. Изследване 1: извършване на физическо натоварване и приемане на плацебо, изследване; 2: приемане на 1500 mg L-аргинин и 1500 mg L-лизин незабавно последван от физическо натоварване; изследване 3: същия като опит 2, но без натоварване и изследване 4 физическо натоварване и приемане на  плацебо. В рамките на изследванията не са отбелязани разлики в нивата на растежния хормон между различните изпитванията с упражнения. Растежният хормон се увеличава в опит 3, където аминокиселините се поглъщат без упражнения.

Друго проучване, приемане на 1200 mg L-лизин и 1200 mg L-аргинин, повишава нивата на човешкия растежен хормон в рамките на 30 минути и достига пик след 90 минути, като концентрациите на човешкия растежен хормон са повишени до 8 пъти по-високи от базалните нива.

Независимо друго четиридневно изпитване е направено с 11 мъже трениращи вдигане на тежести (на възраст 19-35 години) приемащи L-лизин, L-аргинин и L-орнитин два пъти дневно (по 2 грама). Изследването съобщава, че няма значителни разлики между нивата на серумния човешки растежен хормон. Така че изглежда, че добавките на аминокиселини с ниска доза не осигуряват ергогенна стойност.

Упражненията са мощен стимул за секреция на човешки растежен хормон и тези аминокиселини не я увеличават допълнително. Въпреки това, в покой, приемът на двете аминокуселини изглежда увеличават значително растежния хормон.

Много бодибилдъри консумират аминокиселини преди тренировките за сила, като вярват, че това ще увеличи освобождаването на растежен хормон. В различните проведени проучвания не се откриват задоволителни резултати, което да докаже, че оралното приемане на аминокиселини преди тренировка би увеличило допълнително нивата на хормона на растежа. Това е така, защото по време и след интензивни тренировки организма изразходва голяма част от аминокиселините, и приемът на нови по-скоро спомага за възстановяване на организма.

Интересно е, че лизинът се конкурира с аргинин за абсорбция и преминаване през стените на клетките.

Предпазни мерки и странични ефекти

L-лизинът в диетата се счита за безопасен. Дори и относително високите перорални дози лизин вероятно са безопасни. Съобщавани са незначителни странични ефекти като диария, гадене и коремна болка при поглъщане на лизин.

Други често срещани наименования: лизин, L-лизин хидрохлорид / монохидрохлорид / ацетилсалицилат, L-лизин HCl, лизин ацетат.

Коментари

Тази статия все още няма коментари

Остави коментар

АНТИЕЙДЖИНГ

АНТИЕЙДЖИНГ

L-лизин и L-аргинин могат да стимулират освобождаването на растежен хормон

L-лизин и L-аргинин могат да стимулират освобождаването на растежен хормон

Лизин и Аргинин могат да стимулират освобождаването на растежен хормон в покой Лизин и Аргинин могат да стимулират освобождаването на растежен хормон в покой 2019-09-19T07:42:02+03:00 L-лизин и L-аргинин могат да стимулират освобождаването на растежен хормон

<h1 class="text-aligncenter"><span style="font-size: 18pt;">Лизин и Аргинин могат да стимулират освобождаването на растежен хормон</span></h1> <p class="text-alignjustify"><span style="font-size: 12pt;">L-лизин (или лизин) е аминокиселина и е важна&nbsp;за правилния растеж и възстановяването на тъканите. Той също така играе съществена роля в производството на карнитин (хранителен източник, отговорен за превръщането на мастните киселини в енергия). Повечето хора получават достатъчно лизин в диетата си, въпреки че атлетите може да се нуждаят от допълнителен прием.</span></p> <p><span style="font-size: 12pt;"><strong>Диетични източници</strong></span><br /><br /><span style="font-size: 12pt;">Храни, богати на протеин, са добри източници на лизин:</span></p> <ul> <li><span style="font-size: 12pt;">червено месо,</span></li> <li><span style="font-size: 12pt;">свинско и птиче месо,</span></li> <li><span style="font-size: 12pt;">сирене,</span></li> <li><span style="font-size: 12pt;">яйца,</span></li> <li><span style="font-size: 12pt;">соя,</span></li> <li><span style="font-size: 12pt;">семена от сминдух,</span></li> <li><span style="font-size: 12pt;">някои риби</span></li> </ul> <p><span style="font-size: 12pt;"><strong>Дозировка</strong></span><br /><br /><span style="font-size: 12pt;">Дозирането не е достатъчно проучено, но полезни клинични ефекти се наблюдават в дози от 100 mg до 4 g дневно. По-високи дози могат също да бъдат полезни и токсичност не е докладвана в дози до 8 g на ден.</span><br /><br /><span style="font-size: 12pt;">Препоръчителната дневна доза&nbsp;за възраастни&nbsp;е 12 mg / kg на&nbsp;ден.</span></p> <p class="text-alignjustify"><span style="font-size: 12pt;"><strong>Ползи от лизин при&nbsp;упражнения</strong></span><br /><br /><span style="font-size: 12pt;">Лизин се среща в изобилие в скелетните мускули. Той играе важна роля в изграждането и поддържането на скелетната мускулна тъкан, като същевременно намалява скоростта на разграждане на протеините в организма.</span></p> <p class="text-alignjustify"><span style="font-size: 12pt;"><strong>Мускулна маса</strong></span><br /><br /><span style="font-size: 12pt;">Мускулната маса се определя от синтеза и разграждането на протеините. Лизинът&nbsp;се счита за съществен при порастването при бозайниците. Направено е изследване с животни. Животни хранени с ниско съдържание на лизин растат по-бавно от тези, хранени със стандартни диети. След промяна на диетата с достатъчно количество на лизин в&nbsp;храната, нивата на хормоните се променят, което води до повишен синтез на протеини и потискане на&nbsp;разграждането на белтъците на скелетните мускули. Други изследвания върху животни&nbsp;- плъхове, показват също, че оралното прием на лизин&nbsp;потиска скоростта на разграждане на мускулния протеин.</span></p> <p class="text-alignjustify"><span style="font-size: 12pt;"><strong>Лизин и аргинин</strong></span><br /><br /><span style="font-size: 12pt;">Направени са&nbsp;4 изследвания при 16 млади здрави мъже. Изследване 1:&nbsp;извършване на&nbsp;физическо натоварване и приемане на плацебо, изследване; 2:&nbsp;приемане на 1500 mg L-аргинин и 1500 mg L-лизин незабавно последван от физическо натоварване; изследване&nbsp;3:&nbsp;същия като опит 2, но&nbsp;без натоварване и изследване&nbsp;4 физическо натоварване и приемане на &nbsp;плацебо. В рамките на изследванията не са отбелязани разлики в нивата на растежния хормон между различните изпитванията с упражнения. Растежният хормон се увеличава в опит 3, където аминокиселините се поглъщат без упражнения.</span></p> <p class="text-alignjustify"><span style="font-size: 12pt;">Друго проучване, приемане на&nbsp;1200 mg L-лизин и 1200 mg L-аргинин, повишава нивата на човешкия растежен хормон в рамките на 30 минути и достига пик след 90 минути, като концентрациите на човешкия растежен хормон са повишени до 8 пъти по-високи от базалните нива.</span></p> <p class="text-alignjustify"><span style="font-size: 12pt;">Независимо друго четиридневно изпитване е направено с 11 мъже трениращи&nbsp;вдигане&nbsp;на тежести (на възраст 19-35&nbsp;години) приемащи L-лизин, L-аргинин и L-орнитин два пъти дневно (по 2 грама). Изследването съобщава, че&nbsp;няма значителни разлики между нивата на серумния човешки растежен хормон. Така че изглежда, че добавките на аминокиселини с ниска доза не осигуряват ергогенна стойност.</span><br /><br /><span style="font-size: 12pt;">Упражненията са&nbsp;мощен стимул за секреция на човешки растежен хормон и тези аминокиселини не я увеличават допълнително.&nbsp;Въпреки това, в покой, приемът на двете аминокуселини&nbsp;изглежда увеличават значително растежния хормон.</span></p> <p class="text-alignjustify"><span style="font-size: 12pt;">Много бодибилдъри консумират аминокиселини преди тренировките за&nbsp;сила, като вярват, че това ще увеличи освобождаването на растежен хормон.&nbsp;В различните проведени&nbsp;проучвания не се откриват задоволителни резултати, което да докаже, че оралното приемане на&nbsp;аминокиселини преди тренировка би увеличило допълнително нивата на хормона на растежа.&nbsp;Това е така, защото по време и след интензивни тренировки организма&nbsp;изразходва голяма част от аминокиселините, и приемът на нови по-скоро спомага за възстановяване на организма.</span><br /><br /><span style="font-size: 12pt;">Интересно е, че лизинът се конкурира с аргинин за абсорбция и преминаване през стените на клетките.</span><br /><br /><span style="font-size: 12pt;"><strong>Предпазни мерки и странични ефекти</strong></span><br /><br /><span style="font-size: 12pt;">L-лизинът в диетата се счита за безопасен. Дори и относително високите перорални дози лизин вероятно са безопасни. Съобщавани са незначителни странични ефекти като диария, гадене и коремна болка при поглъщане на лизин.</span><br /><br /><span style="font-size: 12pt;">Други често срещани наименования:&nbsp;лизин, L-лизин хидрохлорид / монохидрохлорид / ацетилсалицилат, L-лизин HCl, лизин ацетат.</span></p>

, , , , , , ,
Сравнение на продукти
Нашият онлайн магазин използва така наречените „Бисквитки“ Научете повече за нашата политика за поверителност и нашата политика за Бисквитки